Matkommunikation som förändrar Sápmi är namnet på ett material som Slow Food Sápmi har tagit fram om matkommunikation i syfte att stötta dem som arbetar med samisk mat. Vi ger dig fyra kurser med text, bild och videos om kommunikation som en väg mot affärsmålen. De är indelade i teman, innehåller fördjupningsdokument och förklarande filmer.
Tack
Referensgruppen för erfarenheter ni delat: Anders Skum, Fjällvilt, Anderas Lidström, Lapplandsvilt och Anneli Päiviö, entreprenör.
För vägledning: Bianca Brandon-Cox, Visit Sweden, Jenny Wiik Karlsson, Svenska Samernas Riksförbund, Lena Maria Nilsson, Umeå universitet och Martin Berger, Patent och Registreringsverket.
För lån av lokal: Anna Sjöberg, Sámi Duodji.
För stöttning: Sámiráddi.
För finansiering: Pawanka Fund.
Vi som har arbetat med innehållet
Annelise Harnesk, senior kunskapsbärare, RUNA i norr. Victoria Harnesk, kommunikatör Slow Food Sápmi och entreprenör, Samisk smakstudio. William Älgebrink, grafisk formgivare, Norrbotten Grafisk Design. Åsa Lindstrand, textbearbetning, Lavin Media.